zaterdag 4 april 2009

Bart Colpaert - Verslag Herderen


Hier nog een verslagje van Bart Colpaert van de wedstrijd te Herderen.


Hallo,

Zondag stond de tweede wedstrijd van het seizoen op het programma en daarvoor moest ik toch een behoorlijke reis afleggen. Het zwemmen gebeurde in het zwembad van Bilzen en de rest dan in Herderen.
Ik vertrok reeds om 8u15 richting Bilzen want het was meer dan 2u rijden en ik ben nogal iemand die graag op tijd aanwezig is. Op zaterdag moeten werken tot 23u00 en dan nog een uurtje minder slapen ook door dat zomeruur..maar ik voelde me 's morgens behoorlijk fris.

Om 11u50 lagen alle mannen van team planet x in dezelfde reeks om hun 500m af te leggen. Ik wilde iets sneller vertrekken dan vorige week in De Haan om minstens even goed te doen. Eindtijd was 5m34 (4 seconden sneller dan De Haan) en goed voor de snelste zwemtijd. Natuurlijk was ik hiermee tevreden en ik had deze keer geen last van de "eierpuf", dus dat moest beter aflopen dan in De Haan.
Bij het verkennen van het fietsparcours konden we onmiddellijk proeven van het heuvelachtige waar Mario het over had. Tijdens die opwarming reed ook de Johan Smolders mee en ik vond dat hij er tijdens die 2 rondjes al een behoorlijk mooi tempo op nahield.dat beloofde!!!

In het fietsen nam ik in het begin een afwachtende houding tot ik gezelschap kreeg van Wouter Monchy, Maxime Verstraete en Tim Jorissen. Niet veel later kregen we ook reeds het gezelschap van de 3 andere mannen van planet x (Mario, Johan en Wim). Bij het aanvangen van de 2e ronde demarreerden Johan en Mario. Wim en ik wachtten af, maar Maxime en Tim gingen wel mee in de aanval. Niet veel later konden Wim en ik ook alleen wegfietsen, maar helaas was de voorsprong van Johan en Mario toen al te groot. Spijtig, want ik was wel eens benieuwd hoe lang ik met die mannen zou kunnen volgen.
Op het einde van de derde ronde reden Johan en Mario alleen op kop door een lekke band van Maxime en Tim die het tempo niet meer kon volgen. Wim en ik reden mooi samen en kwamen slechts enkele seconden na Tim in de wissel (maar wel op behoorlijke afstand van Johan en Mario).

Doordat Wim niet 100% was na een moeilijke nacht met veel overgeven, kon ik tijdens het lopen naar de 3e plaats opschuiven. Met Johan op 1 en Mario op 2 was het podium hiermee volledig voor Planet X. Een geslaagde wedstrijd dus!

Hiermee werd de onzekerheid na De Haan opzij geschoven en kan mijn mindere prestatie van vorige week nu zeker te wijten zijn aan de maagproblemen waar ik mee te kampen had.
Ik voelde me zeker en vast een stuk sterker op de fiets. Mocht het lopen nu nog wat vlotter gaan, dan kan ik nog wel enkele mooie prestaties neerzetten.

Volgende afspraak is een bike-and-run die ik samen met coach Wim zal doen in Menen op 12 april(organisatie van Frederik Vanlierde)

Sportieve groeten
Bart

Geen opmerkingen: